Internettet shutterstock_55051447

Udgivet d. december 8th, 2016 | Af Techmagasinet.dk

0

Rabatkuponer er kommet for at blive

Der findes nok ikke mange, der ikke har set amerikanske film eller dokumentarer, hvor man ser kunder i butikker (typisk fra underklassen), stå med deres coupons, hvor de mod at aflevere en lille seddel får rabat på deres varer.

Herhjemme har der kun været enkelte butikker, der har været med på tiltag som disse – i hvert fald de fysiske butikker. Online er det nemlig en helt anden snak, og her er har rabatkuponer virkelig vundet indpas de sidste par år.

Det er naturligvis sket sammen med at nethandlen er steget og steget, og mange af os handler langt mere online end i forretninger. Undersøgelser viser, at der er mange, der ikke føler sig godt tilpas ved at bede om rabat eller ved at af aflevere en rabatkupon til en ekspedient, men når man handler online, leder man ofte gerne efter de billigste priser i højere grad end man går efter den gode service.

Rabatkuponer er de nye tilbudsaviser

Hvis man googler rabatkuponer, kommer der et væld af hjemmesider frem, og der kommer flere og flere af dem. På mange måder kan man sammenligne mange af disse sider med rabatkuponer for tilbudsaviser, der så til gengæld er kraftigt på retur. Forbrugerne vil gerne have de bedste priser, især hvis de får dem serveret på en let og tilgængelig måde.

Der er meget der tyder på, at selvom der er mange udbydere af disse, har vi kun set toppen af isbjerget hvad dette angår. Det kan sågar være, at de fysiske butikker begynder at gøre meget ud af noget lignende for at få kunderne tilbage i butikkerne.


Om forfatteren

Jeg har arbejdet med formidling af nyheder i mange år, og jeg nyder at følge med i alt, hvad der rører sig i den teknologiske verden.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Back to Top ↑