Virksomhedsportrætter shutterstock_120548806

Udgivet d. juli 21st, 2017 | Af Techmagasinet.dk

0

Fyns Kran Udstyr satser på de lette løsninger

De danske virksomheder er generelt gode til at tage ny teknologi til sig, men det er ikke brancher hvor de har været lige gode til at følge med omring de simple ting, der kan gøre det hele lettere. I den tunge industri har der været en tendens til at teknologien primært har været brugt i forbindelse med at gøre produktionen lettere og mere effektiv. Fokus er ofte ikke på de små ting, der kan gøre hverdagen en lille smule lettere. Sådan er det dog ikke ved Fyns Kran Udstyr

App og webinar

Den fynske virksomhed Fyns Kran Udstyr, der som navnet antyder det sælger og udlejer kraner og løfteudstyr er ikke kun brugt den teknologiske udvikling til at gøre deres produktion lettere, de er gået skridtet videre og har valgt at satse endnu mere på teknologien og online løsninger, der kan gøre livet lidt lettere for deres kunder.

De har blandt andet fået udviklet en app ved navn EasyCert, hvor personer og virksomheder der arbejder med løfteudstyr kan holde styr på alle de certifikater der er lovpligtige, og som skal kunne fremvises, hvis de pågældende myndiggeder kommer på besøg for at tjekke sikkerhed. Med app’en slipper man får at skulle have tykke mapper til alle certifikaterne til det forskellige udstyr, hvilket gør det meget lettere at håndtere administrativt.

En anden ting som Fyns Kran Udstyr tilbyder er uddannelse og kurser i hvordan man benytter sig af de forskellige produkter som de tilbyder. Det er dog ikke et kursus, der kræver at man rejser land og rige rundt for at deltage. Fyns Kran Udstyr har nemlig lavet en serie af 6 webinarer, hvor man kommer rundt om begreberne på det forskellige udstyr og bliver udvist i alt fra hvad en standard stålwire er til arbejdstilsynets begreber omkring tunge løft og love og regler omkring surring.

Lettere er attraktivt

Når noget er let tilgængeligt, er det ofte langt mere attraktivt, end hvis det er besværligt. At Fyns Kran Udstyr A/S har gjort det let at uddanne sig og lære mere om produkterne, betyder at der er flere der vil gøre det, hvilket i sidste ende betyder, at deres kunder får en bedre forståelse for hvordan produkterne fungerer optimalt, og dermed har teknologien ikke kun hjulpet virksomheden, den har også hjulpet kunderne.


Om forfatteren

Jeg har arbejdet med formidling af nyheder i mange år, og jeg nyder at følge med i alt, hvad der rører sig i den teknologiske verden.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Back to Top ↑